روزنامه های کابل: سه شنبه، ۱۳ سرطان
نوشته شده توسط : chudae

اجلاس قریب الوقوع توکیو در مورد افغانستان و بحث مبارزه با فساد اداری، حملات راکتی به ولایات شرقی افغانستان و تلفات غیرنظامیان در حملات طالبان، از مسایل مورد بررسی در روزنامه های چاپ امروز کابل است.

روزنامه هشت صبح در آستانه برگزاری نشست اقتصادی توکیو در مورد افغانستان، نوشته که برنامه های اقتصادی دولت این کشور به شدت زیر تاثیر فساد اداری و رشوه خواری قرار گرفته است.

این روزنامه نوشته که دولت افغانستان با جزئیات بیست و دو برنامه جداگانه برای خودکفایی اقتصادی افغانستان راهی نشست توکیو می شود، اما به موانع جدی از جمله فساد اداری و فرار از پرداخت مالیات در داخل افغانستان توجه کافی نشده است.

هشت صبح نوشته که بسیاری از مقامات ارشد دولتی در افغانستان به مبارزه با فساد اداری آنگونه که لازم است، باور ندارند و برنامه های مبارزه با فساد، در حد شعار باقی مانده است.

روزنامه چراغ نیز به موضوع فساد در افغانستان پرداخته و نوشته که رهبری کشور، از جمله رئیس جمهوری افغانستان در زمینه گسترش فساد اداری و رشوه ستانی مقصر است.

این روزنامه نوشته که با وجود گزارشهای فراوانی از دست داشتن مقامات حکومتی در فساد اداری، تا حالا مردم افغانستان شاهد اقدامات جدی و قانونی در این رابطه نبوده است.

چراغ افزوده که مبارزه با فساد تنها با شعار نه، بلکه با عمل به پیروزی می رسد.

روزنامه سرنوشت به حملات اخیر مرزی میان افغانستان و پاکستان اشاره کرده و نوشته که علاوه بر حملات شورشیان پاکستانی به خاک افغانستان، اخیرا دولت پاکستان جنگ تبلیغاتی را نیز علیه افغانستان آغاز کرده است.

این روزنامه نوشته که مقامات پاکستانی اخیرا ادعا می کنند که شورشیان از خاک افغانستان به این کشور حمله کرده اند، چیزی که به باور نویسنده، به دلیل زیر فشار قرار دادن دولت افغانستان و "توجیه مداخلات" پاکستان در امور افغانستان صورت می گیرد.

روزنامه ماندگار به اظهارات روز گذشته یک سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان پرداخته که پاکستان را به تقویت گروه های افراطگرا در منطقه در آستانه خروج نیروهای ناتو از افغانستان متهم کرده بود.

این روزنامه نوشته که حکومت افغانستان باید صدای اعتراض این کشور در برابر حملات پاکستان به خاک این کشور را از حد اداره امنیت ملی بالاتر برده و در سطح بین المللی و از مجراهای دپلماتیک با آن برخورد کند.

نویسنده ماندگار افزوده که افغانها نسبت به خاموشی حکومت افغانستان و ریاست جمهوری در مورد ادامه حملات راکتی پاکستان به ولایات کنر و نورستان ناراحت هستند و دولت افغانستان باید هرچه زودتر در این مورد اقدام کرده و موضوع را در طریق سازمان ملل متحد دنبال کند.

روزنامه باور نوشته که طالبان اخیرا میله تفنگ های خود را از نیروهای افغان و خارجی، متوجه غیرنظامیان کرده اند.

این روزنامه نوشته که خشونت های اخیر در افغانستان که از سوی طالبان انجام شده، همه به تلفات سنگین غیرنظامیان منجر شده است و نویسنده افزوده که این برخورد، مخالفت های گسترده ای را در میان مردم افغانستان علیه گروه طالبان بوجود آورده است.





:: برچسب‌ها: عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: